A Pozsonyi kifli és a karácsonyi beigli gyakorlatilag tesók.


Egyszervolt holnemvolt, voltam egyszer én aki mint már elmítettem az előző és gyakorlatilag első bejegyzésemben, soha semmit nem sütöttem. Vagyis talán 3x maximum, abból is az egyik olyan jól sikerült, hogy az időtájban még létező drága barátnőim, el is nevezték harci puffancsoknak, mert kb ölni lehetett volna velük, pedig frissen készültek receptkönyvből. Ráadásul a szívem-lelkem beleadtam, de mégis ez lett az eredmény, hogy csak a vérszívást kaptam érte. Ők nevettek, kínomban én is, aztán ez az állapot, hogy nem sütök, itt meg is akadt, úgyhogy onnantól bolti ezmegazt vittem a bulikra. 

Na mivel mostanában nincsenek bulik, még ezek is elmaradoztak, de most már nagyon eltértem a lényegtől.

Kitaláltuk Zsuzsival aki a féldruszám mert a második nevem nekem is Zsuzsi, hogy akkor csináljunk meg egy OKJ-t mert miért is ne. Nem ráérünk? (Mondjuk nem, de na.) Szóval ez a cukrászat egy elég jó kis szakma úgyamúgy és lehet benne kreatívkodni is, ami nagy örök nekem. Így nagy titokban belevágtam.

Szóval elkezdtük a gyakorlásokat és az első az a pozsonyi kifli volt, amit Zsuzsi már több receptből megsütött, de végül az amit együt sütöttünk recept lett a legjobb, olyan finom lett, hogy a 10 újjamat megnyaltam utána.

Íme az alapanyaglista:

250 ml tej

600 g liszt

200 g margarin

1/4 tömb élesztő

1 csipet só

80 g porcukor

1 tojás 

A tejben felfuttatjuk az élesztőt, mind összeöntjük, és turmixgéppe rakjuk. Amint egy gyurma szerű anyagot kapunk, meglisztezzük, és a hűtőbe rakjuk pihenni, ezalatt elkészítjük a tölteléket.

Töltelék alapanyaglista:

5 ml víz

200g cukor

200g darált mák VAGY darált dió

fél citrom héja

A vízben a cukrot  keveréssel első forrásig hevítjük és azonnal a mákhoz adjuk amibe vitromot reszeltünk, majd elkeverjük.

A tésztát kivesszük a hűtőből, egyforma adagokra vágjuk, ebből kb 30 azonos méretű darab kell, amit golyóvá gyúrunk. 

A mákot vagy diót megmérjük és kb 30 adagra kiszámoljuk

A tésztákból ovális formákat gyúrunk a mákot vagy diót beletöltjük, lezárjuk és kifli formává göngyölítjük.

A kifliket egész tojással megkenjük, azt hagyjuk rászáradni, ez kb 5 perc, majd tojásfehérjével is átkenjük, és mehet a sütőbe 20 percre alul felül légkeveréses, 180 fokon.

És akkor ami a címben is benne van:

HA nincs kedved 30 kiflit csinálni belőle, akkor szépen fogod, a maradék tésztát nagyjából négyszögletesre nyújtod, elkened rajta egyenletesen a mákot, két oldalt felhajtod, a másik oldalán feltekered, megkened tojássárgájával, hagyod megszáradni, aztán a fehérjével is megkened majd be a sütőbe 25-28 percre 180 fokra, a végefelé érdemes figyelgetni, mert az alja is meg kel süljön.   

             

És csak szólok... a bejglink nem durrant ki. 

Megjegyzések